Thursday, 30 October 2014

KENAPA KAU NAK JADI GAY?

"Bodoh!Kenapa kau nak jadi gay?!"
"Ramai perempuan dalam dunia ni,lelaki jugak ko pilih!"
"Tak paham la aku kenapa gay ni jadi gay"
"Gay?FAGGOT!"

Sebagai seorang lelaki gay,ayat-ayat di atas sedikit menyinggung perasaan aku. Banyak lagi stigma golongan straight pada golongan gay macam aku. Baca mana-mana blog..buka video dalam Youtube yang berkait dengan LGBT..ada je hinaan pada golongan 'abnormal' macam aku.

Kenapa ada lelaki yang sepatutnya sukakan perempuan,tapi dia memilih untuk sukakan lelaki?

Dulu aku pernah terbaca satu kisah seorang lelaki yang dilahirkan semulajadi memiliki naluri untuk menyukai wanita..tapi disebabkan cintanya kepada wanita itu tidak berbalas..dia berubah untuk menyukai lelaki lalu menjadi seorang gay tegar. Ada jugak yang cakap dia jadi gay sebab masa kecik dulu dia pernah di 'rogol' oleh bapak tiri. Sejujurnya aku sendiri pun kurang percaya cerita-cerita begini..tapi dah nama manusia..perangai dan perjalanan hidup masing-masing berbeza. 

Tapi dalam kes aku..perasaan untuk sukakan lelaki terbit akibat naluri tu sendiri..bukan sebab dipaksa,pernah dirogol,dikecewakan oleh perempuan,atau sebab sekeliling. Aku membesar dan dididik macam budak lelaki lain..berpakaian seperti lelaki lain..bermain macam budak lelaki lain...tapi bila semakin menganjak dewasa dan mampu berfikir aku mula sedar yang aku memiliki perasaan yang berbeza dari lelaki lain....aku hanya menyukai dan bernafsu kepada lelaki.

Aku tak mampu untuk menyukai apa yang sepatutnya seorang lelaki suka,tapi aku menyukai sesuatu yang tidak sepatutnya disukai oleh seorang lelaki..Misalnya..

Idaman lelaki 'normal'
Grrrr!
Boleh buat lelaki straight geram
Aku lagi geram tengok yang ini!
Metafora....kegilaan lelaki straight.
Ini dia ulat bulu sudah naik daun!

Semua ni berkait dengan naluri dan perasaan. Seorang lelaki straight suka perempuan sebab dia memang memiliki naluri untuk sukakan perempuan. Kalau aku tanya "Kenapa kau suka perempuan bukan lelaki?" aku pasti jawapannya "Aku memang suka perempuan!". Itu yang aku rasa..aku suka lelaki sebab aku memiliki naluri untuk sukakan lelaki..bukan sebab terpaksa atau pengalaman masa silam.
 
Contoh paling senang..warna kegemaran. Aku suka warna biru,member aku suka warna merah. Aku suka warna biru sebab aku 'di-program' untuk sukakan warna biru, member aku pulak 'di-program' untuk sukakan warna merah..dan aku tak boleh nak pertikaikan kenapa member aku suka warna merah,bukan biru. Member aku pun tak boleh nak pertikaikan kenapa aku tak suka warna yang dia suka.

Aku tak boleh nak salahkan masyarakat jika mereka membenci golongan macam aku sebab masing-masing ada pendapat..tapi bagi aku golongan majoriti tak sepatutnya tuding jari dan menuduh membabi buta tanpa usul periksa..sebab aku ulangi ini semua berkait dengan naluri dan perasaan..sesuatu yang diluar kawalan..ianya bukan pilihan dan aku sendiri tidak memilih untuk memiliki perasaan begini.


"Be curious, Not judgemental"



14 comments:

  1. sekarang aku dah tau kenapa ko suka cakap CURIOUS. hahaha

    *u noe who i am. ilysm kamen! hahahaha oops

    ReplyDelete
  2. KEPALA BAPAK LU ....BAGI ANALOGI SUKA WARNA KONON ...BANGANG BIN BAHALOL !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh suka hati laa nak pakai analogi warna ke..buah ke..kereta ke..jari aku, blog aku..bukan blog anon...ekekekeke

      Anyways...tq sudi baca sampai habis..hehe

      Delete
    2. Masuk rumah orang dia meroyan tetiba. Dah kenapa unknown tu entah

      Delete
    3. Kurang kasih sayang kut...tak pun tengah period...huhuhu

      Delete
    4. I thinks ...........ada lelaki plu jenis sensetiv abaout warna2 pelangi....kan warna2 pelangi akaitkan lgbt dkt malaysia........mcm tu lah

      Delete
  3. ..manusia diberikan akal fikiran untuk memilih dan membezakan sesuatu perkara sama ada baik atau buruk berlandaskan ketetapan Allah daripada sumber utama manusia iaitu Quran dan Hadith. Dan dalam hal ini, hubungan sesama jenis adalah satu perkara yang dibenci oleh Allah seperti mana juga Allah membenci perbuatan zina antara lelaki dan wanita yang belum bernikah, tidak kiralah apa jua alasan yang diberikan.
    keinginan untuk melakukan hubungan sejenis adalah satu pilihan dari kita, bukannya kita tiada pilihan. Jika kita bersetuju dengan statement ini. Barulah kita boleh fikirkan beberapa langkah yang boleh dilakukan bagi mengatasi perkara ini.

    ReplyDelete
  4. tak thu nk cakap aper but gudluck in your life and i pray the best for you.

    ReplyDelete
  5. mcm jenis saya

    jadi gay sebab naluri .

    FIRST BALIGH.....MIMPI BASAH BUAT HUBUNGAN SEKS DENGAN LELAKI SADO AND KACAK

    ReplyDelete
  6. Sbg seorang yg keje hospital... male sex male... bnyak dapat hiv dek.... mostly.
    Maseh tak terlmbat tuk kembali ke pangkal jalan....

    ReplyDelete
  7. adik ANGKAT TERANGKAT:

    Adik Tolong Abang, abang
    tolong adik.

    Adik Jaga Abang, Abang Jaga adik

    Adik Jadi money boy Abang,
    Abang bayar dan Jaga adik

    Adik bagi seks services,
    Abang bayar adik duit

    Adik bagi Abang hisap batang
    Abang bayar adik duit

    Adik suka seks sama sama,
    Abang bayar adik

    Adik nak seks dan kaseh
    sayang daripada Abang,
    Abang bagi dan Jaga serta
    abang belanja keperluan
    kehendak adik.

    Adik jual barang dengan abang
    Abang bayar dan top up adik.

    Adik, pengalaman seks dapat, skill seks dapat, kepuasan dapat, malah Duit belanja pun dapat serta kaseh sayang dan macam macam lagi.

    Yang penting, kebaekan dan keuntungan bersama serta kaseh sayang selama lamanya

    Umur : 12thn - 30 tahun
    Slim, sasa,
    Sporting dan open minded
    Paras Rupa sedap mata memandang, nakal, manja
    Taat setia, hormat dan kaseh sayang.

    wasap.my/+601128238202/adik.angkat.abang

    ReplyDelete