Tuesday 27 January 2015

PERMINTAAN BERAT

Tahun 2009 aku beranikan diri join app plu..dan sampai sekarang aku masih lagi aktif,cuma aku tak seaktif masa memula dulu. Tujuan aku bukan nak cari sex..aku just nak cari like-minded 'friends'. Aku pernah bagitahu sebelum ni aku masih in the closet dan sangat discreet. Aku tak pernah pun tunjuk muka aku dalam mana-mana app plu. Kiranya dalam tu aku jadi lelaki misteri..hehe..Aku lagi suka letak pics yang aku cilok dari internet..tak main ler pics mamat 6 pax tunjuk spender..tu desperate sangat dah tu!haha.. Aku prefer letak something yang boleh bagi hint tentang aku.hehe..

Siapa ituuuu??Cuba tekaaa~

Habis tu macam mana orang nak tahu rupa sebenar aku kalau gambar pun takde? Kalau kau discreet macam aku..aku yakin dan pasti kau pernah lalui situasi begini..


Machomen : Hi..boleh kenal?
Kamen : Hi..boleh aje..saya Kamen.
Machomen : Hi Kamen..saya Machomen..I like your profile..interesting.
Kamen : Hehehe..thank you.
Machomen : errmmm...ada pic tak??

ARRGGGHHHH....aku benci bila berdepan moment begini..spoil betul! Lagi tak boleh blah kalau yang request tu pun discreet macam aku jugak. Kalau aku ada teleportation power nak aje aku muncul depan dia sambil buat muka hodoh.."CAK!!!SURPRISE!!!".hahaha. Biasanya permintaan begini akan ditolak mentah-mentah. Lepas tu bila dia tak puas hati..dia start ceramah aku.....

Machomen : Apa masalahnya kau send gambar dekat aku? Aku gay..kau gay..dalam ni semua gay!merepek la kau ni!Blah la!

Aku ada alasan tersendiri kenapa aku memilih untuk jadi sangat discreet dan mysterious. Sebab utama..aku tak nak jadi macam Wan. Siapa yang dah baca entry Wan faham ler apa yang aku maksudkan. Aku tak nak kantoi..bahaya beb. Masa aku memula join app plu pun ramai yang dah terkantoi. Dari situ aku dapat tahu bekas cikgu,schoolmate,kawan,jiran aku gay..sebab diaorang jenis open. 

Memula rasa kelakar tapi lama-lama kesian pulak..dulu cover baik punya..tapi last-last kantoi jugak. Hahaha. Cuba bayangkan aku di tempat diaorang..malu beb. Biasanya bila dah kantoi orang akan judge dan fikir bukan-bukan pasal kau. Aku rasa ramai tahu..majoriti yang join Grindr,PR,Hornet tu semua sebab nak cari sex partner aje..tapi bukan semua. Still..tempias tu tetap kena dekat aku.

Lagi satu rasanya aku ada masalah self-concious..semua ni berpunca dari kesilapan aku sendiri..Dipendekkan citer, satu hari tu aku terlalu desperate sebab aku teramat lonely waktu tu..aku terbagi (tanpa berfikir panjang) Facebook personal aku dekat seorang plu sebab aku nampak mamat ni macam boleh dipercayai dan boleh dibuat kawan. Giler betul! Ntah setan mana hasut aku sampai jadi bodoh macam tu sekali. Akhirnya mamat tu ignore aku. First time dalam hidup kena reject bulat-bulat..giler sadis perasaan masa tu.
 
Hodoh sangat ke aku???

Tak! aku tak nangis..cool je. Mungkin aku bukan taste mamat tu agaknya..biasa laa,taste masing-masing..Pepatah Brazil(merapu) berkata 'Beauty lies in the eyes of the beholder'. Betul..tapi tak banyak sikit mesti kau terasa bila someone reject kau. Sebelum ni kau confident..tapi bila orang lain pandang kau sebelah mata pun tak..confirm lepas tu kau rasa down dan insecure. Nak regain balik confidence memang boleh..tapi bukan senang beb..ambil masa.

Sejak peristiwa kena reject tu aku terus jadi trauma..Kalau someone mesej aku lepas tu request tunjuk gambar..aku diam aje,tak pun tanya soalan lain.Hahaha..Aku tak nak pisang berbuah dua kali. Pujuk ler berapa kali,aku takkan bagi..Mostly ramai yang give up lepas tu..haha..Rasanya aku tak rugi apa pun kalau aku stay in closet,discreet and mysterious..perasaan dan privacy aku lagi penting. Dan aku sendiri pun tak pernah nak request gambar orang lain sebab aku hormat privacy diaorang. Lagipun aku tak nak biasakan diri menilai orang berdasarkan rupa semata-mata...interaction,personality dan chemistry lagi penting bagi aku.

Kalau dibagi pilihan..aku sebenarnya sanggup blind date..tak pun kalau jauh sangat Skype aje daripada bertukar-tukar gambar. Bagi aku aktiviti bertukar-tukar gambar ni tak relevan,vague,tricky,takde mutual agreement,senang ditipu dan menipu,risky....tapi masih diamalkan..tak faham aku!

Ya..Kamen bukan aje self-concious tapi ada trust issue..Teruk betul kau Kamen..sape ler sanggup nak dekat dengan kau?Sape nak blind date dengan aku..tunjuk gigi..hahaha...

30 comments:

  1. Jom blind date ...
    Tapi kita macam Jaafar On jer ... sudi tak ?
    Emmmmm .... :p

    ReplyDelete
  2. <-------- Lepas send gambar mesti kena block.
    HAHAHAHAHA.
    Bila tak bagi gambar mesti meroyan punya. Kadang aku malas nak bagi jugak.
    But Kamen, kiranya kalau send pun kau bagi gambar palsu jer la ? macam tu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...biar ler dia block,bajet hot ler tu.

      aku waras lagi,tak desperate pun..fake picture aku tak main ler..aku cukup hot dan hensem cuma pemalu aje..hahaha

      Delete
  3. Chill lah abang kamen. :) memang mostly ramai je yang join apps tu untuk cari sex, tapi still ada yang cari like minded friends macam aku. Kihkih. 😳 Papepun depends kat kita punya niat asal sama ada nak sex or kawan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul adik Mr.Nov..abang niat nak cari ikan emas jinak..tapi asyik dapat ikan jerung ganas manjang. huhu..



      Delete
    2. Ikan jerung ganas lah best. grrr :P

      Delete
  4. Tulah pyakit korang, ptgkan rupa pras jer, xkenan reject, bg aku lawa tuh bonus jeer, aku lbh suka pd gaya n ptah brbicara, klu stakat lawa jer tapi kaku cam kayu, bosan giler aku ;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..bagi aku itu bukan penyakit ler..normal lah ,benda cantik mesti kita suka..dari mata turun ke hati.

      masalahnya golongan plu ni ramai walaupun tak semua yang suka judge orang dari rupa aje...bukan nak kenal hati atau nak cari chemistry.

      kebenaran yang sangat menyedihkan.

      Delete
  5. Setuju. Aku siap tulis link blog dalam profile app gay ni kot. I prefer to talk, make friends dari dok tanye soalan, "pic?" "t/b?" "stay?" "berat/tinggi". Apakah itu? Orang-orang macam tu kalau horny pergi otot-otot la, haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. app apa tu?hehehe..

      otot-otot?apa benda tu?tak faham...hahaha

      Delete
  6. Ntah dorang ni..klu mo sgt cri smua tu p la gclub ka.. Suka hati la mo bgi gmbr ka nda..huh.. Mcm dorg tu bagus.. Eh, emo plak..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emo terlebih macam banyak pengalaman..eekekeke..

      Delete
    2. Eh..kedapatan sda...ahàhaaa~

      Delete
  7. kamen, how old are u?

    plz do keep in touch with me...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usia senja..di penghujung 20-an dah..hehe

      selagi aku menaip..kau sentiasa dihatiku Gibb...pergh!!!!hahaha..

      nak gambar tak?

      Delete
    2. aku tak nak gambar, i just want to gain some trust and have a conversation...
      can we...???

      Delete
    3. berat permintaan kau Gibb..sesuai dengan tajuk.kekeke..

      aku tak faham kau nak apa?chat?

      Delete
    4. aku nak ngorat kau... hahahahha

      Delete
    5. aku tunggu kesudahan entry "come clean" baru aku buat keputusan.

      ekekeke

      Delete
    6. hahahaha, aku tengah tulis la ni.....

      Delete
  8. cerita ko sebijik mcm situasi aku.
    sama mcm mmbr ko wan tuh.
    tapi xde tmpt nk cerita, sudahnya pendam kan saje.
    huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan pendam lama-lama nanti jadi jeruk..hehehe

      Delete
    2. Agak la. Almost nk jadi jeruk dah pun.
      Haha. weh, camne nk borak2 dgn ko panjang lebar.
      Boleh share2 cerita. hahah

      Delete
    3. boleh call aku..

      kosong satu enam lapan empat tekan tekan tak dapat...ekekeke

      ada idea?email?hangout?

      Delete
    4. Hangout tak kot buat masa skang.
      Xberani ah lagi nak keluar dari almari. Wakakaka.
      Email ah. Skype ka.

      Delete
    5. HAHAHA...bukan hangout (lepak) bro..Google Hangouts.

      Delete
    6. Ceh. Mana la aku tau. Len kali ckp biar teghang.

      Delete
  9. kamen, jom Skype, nak blind date jauh...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa kata jauh? bukankah aku sentiasa di hatimu? ciaciacia...walaupun aku hanya sekadar sandaran...ekekekekekeke

      Delete